Movie recs: 10 movies for the hopeless romantics

13:48



Kto ma pozná tak vie, že romantické komédie sú cestou k môjmu srdcu. Keď mám "náladu na film", tak 80% z toho je tá nálada na niečo, čo mi na chvíľu zlomí srdce, dostanem zo seba pár sĺz, a potom ma opäť zahojí záver filmu. Prípadne nezahojí. Prípadne mi ten záver nasype ešte tri kilá soli do čerstvých rán. A viete čo? Moje masochistické, sebadeštruktívne ja má takéto filmy najradšej. Možno by som mala začať vyhľadávať pomoc v podobe terapií.

V každom prípade, ak podobne ako ja patríte medzi ľudí, ktorí milujú romantické komédie, alebo jednoducho len romantické filmy, prišli ste na správne miesto. Aby sme vyložili všetky karty na stôl, pôvodne som mala vybratých 20 filmov, ale tak si vravím, to by bol ten zoznam asi až príliš dlhý a nikomu by sa nechcelo cezeň celý prejsť. Tak som sa snažila vybrať iba desať, čo bola neľahká úloha, v dôsledku ktorej som musela odstrániť niektoré z tých známejších, takže názvy ako The Notebook alebo Bridget Jones's Diary tu bohužiaľ nenájdete - aj keď to neznamená, že sa mi tie filmy nepáčili, jednoducho som sa snažila hlavne zviditeľniť tie filmy, ktoré by mohli byť menej známe.

1. (500) Days of Summer
Toto je jeden z tých známejších filmov, ale nemohla som si ho odpustiť, pretože zakaždým, keď sa ma niekto opýta na môj obľúbený, ako prvý mi napadne práve tento. (500) Days of Summer je príbeh o pominuteľnosti lásky, ktorý by som odporučila každému, kto mal niekedy zlomené srdce.

2. A Walk to Remember
Trochu starší film, ale rozhodne to nijako neovplyvňuje kvalitu jeho príbehu. O populárnom chalanovi, ktorý sa zamiluje do kresťanského dievčaťa, ktoré je spolužiakom na smiech. A viem, že to znie ako zápletka nejakého Disney filmu, ale verte mi, že toto je niečo oveľa lepšie. 

3. One Day
Okej, v prvom rade mi dovoľte poznamenať, PANEBOŽE TEN POSTER. Pravdepodobne môj obľúbený zo všetkých filmových posterov, ktoré som kedy videla. A keď už sme poznamenali toto, tak prejdime k príbehu, ktorý je neobyčajný tým, že zachytáva vzťah dvojice na obrázku v jeden a ten istý deň každého roku od dňa, kedy ukončili vysokú školu, a je to niečo neuveriteľne krásne a silné a každý by to podľa mňa mal vidieť aspoň raz. Prípadne si prečítať knihu. Neodporúčam ale robiť obe veci v krátkej časovej následnosti, lebo mňa trošku otravovalo, keď som v knihe čítala presne tie isté hlášky, ktoré padli vo filme. Ktoré samozrejme boli najprv v tej knihe, ale bohužiaľ som najprv videla film.

4. Kate & Leopold
Pri tomto filme si možno poviete "Mitchie, to vážne?" a odpoveď je "áno, to vážne". Niekedy nezaškodí ujsť trochu realite, a to napríklad aj vo forme scenára, kde mladý a atraktívny gentleman omylom cestuje v čase z roku 1876 do New Yorku v dvadsiatom prvom storočí. Neviem, či to znie ako niečo, čo by vás bavilo, ale pokiaľ ste fanúšikmi romantických komédií, rozhodne dajte tomuto kúsku šancu. Osobne som sa veľmi pobavila, a Hugh Jackman ako gavalier vo fraku je určite niečo, čo môže každá mentálne zdravá žena! ;)

5. Notting Hill
Okej, kto z vás bol zaľúbený do celebrity? Povedzme, čisto hypoteticky, že tá celebrita je Harry Styles. Kto z vás si tisíckrát predstavoval, ako sa s Harrym stretne, a čojaviem, celkom ho okúzli, a Harry sa zaľúbi a vzbĺkne z toho láska a vzťah, ktorý musí byť utajovaný kvôli jeho kariére, ale o to viac romantický a vášnivý? Vymeňte Harryho za Juliu Roberts, seba si predstavte ako Hugha Granta, a máte Notting Hill. A ak vás toto nepresvedčilo, tak záruka kvalitného britského humoru by to mohla spraviť.

6. Beastly
Určite vám nemusím približovať príbeh Krásky a Zvieraťa od Disneyho, však? Film Beastly je presne toto, akurát moderná verzia, a s neuveriteľne sexy hercom. Videli ste Magic Mike? Pamätáte si Kida? Respektíve, hovorí vám niečo meno Alex Pettyfer? Nuž, hoci väčšinu filmu strávi v tej nie-práve-najpríťažlivejšej-podobe, aj tak film rozhodne stojí za to a verím, že ani jedno oko neostane pri ňom suché. Lol aké metafory. A ako bonus úžasný Neil Patrick Harris v úlohe slepca.

7. Flipped
Prečo by mladá láska mala byť o niečo menej relevantná než akákoľvek iná? A čo dievča bolí viac, ako keď chlapec jej snov neopätuje jej city? Mňa osobne tento film veľmi oslovil, hoci boli hlavní predstavitelia o dobrých desať rokov mladší odo mňa, ale mali takú hĺbku, že bolo veľmi ľahké sa k nim emocionálne pripútať.

8. Letters to Juliet
Krásna Amanda Seyfried v hlavnej úlohe Sophie, zásnuby, Taliansko, listy pre Júliu, sexy blonďatý cudzinec, s ktorým má Sophie rozhodne viac chémie, než s jej snúbencom... všetko tak nechutne romantické a sladké a stále nemám dosť.

9. Never Let Me Go
Opäť príbeh o nešťastne zaľúbených deťoch, ale tentoraz z detí vyrastú nešťastne zaľúbení dospeláci, a to celé je o nič menej podstatná časť podstatnej pointy, ktorú vám nemôžem prezradiť, lebo si musíte pozrieť film. Nech sa vám váš svet zlomí pod nohami rovnako, ako sa zlomil mne.

10. About Time
Čerešnička na záver, opäť raz film s cestovaním v čase, ale tentokrát nejde o "chybu v systéme", ale nadprirodzenú schopnosť hlavného hrdinu. Ak ste čítali Crescendo (ktoré som nikdy nedopísala, shame on me), práve tento film bol mojou hlavnou inšpiráciou. A túto schopnosť veľmi múdro využije na to, aby získal dievčinu svojich snov. A okrem toho by som film určite odporučila aj pre jeho inteligentný humor.

BONUS: Ruby Sparks
Calvin sa potrebuje dostať cez spisovateľskú krízu, a tak píše príbeh o dievčati jeho snov. O perfektnom dievčati, ktoré by ho mohlo milovať. O fiktívnom dievčati, ktoré sa stane skutočným. Netypický film, ktorý rozhodne stojí za to vidieť.

Budem rada, ak sa v komentároch ozvete, či ste nejaký z týchto filmov videli, či si nejaký plánujete pozrieť, alebo, najradšej budem, ak mi do komentárov napíšete svoje obľúbené romantické filmy, pri ktorých ste sa zasmiali alebo si poplakali. Ako som spomínala, takéto typy filmov mám najradšej a zdá sa, že mi dochádzajú tie lepšie tituly, takže budem viac než vďačná za akékoľvek návrhy!
Mitchie

You Might Also Like

8 comments

  1. A videla si Time traveler's wife? To je taká moja jedna z najväčších srdcoviek :3
    Beaustly je skvelé, videla som to viackrát ale nikdy som si neuvedomila, že kto hrá toho slepého učiteľa...stane sa...
    A Walk to Remember je jedna z najlepších Sparks-oviek :) A videla si jeho najnovšiu The Longest Ride? Lebo to som si hneď zamilovala (a áno, môže za to aj ten herec. Ale aj tak, film je tiež skvelý)
    One Day som ani nedokukala :D to ma fakt nebavilo :D ale poster to má pekný... :D
    500 Days of Summer mám stiahnuté dlho...a raz sa k tomu dostanem...snáď :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. time traveler's wife som nevidela, ale som si to teraz našla na imdb a vyzerá to super! hneď aj ide do watchlistu! :)
      a the longest ride sa mi veľmi nepáčil trailer, ale kamarátka mi vravela že je to úžasné, tak možno sa na to niekedy v budúcnosti dám :D
      škoda toho One Day, mňa to úplne dostalo :) a 500 Days of Summer si isto čoskoro pozri, to je strašná fajnota! :) -M.

      Odstrániť
  2. Videla som skoro všetky a konkrétne One Day som včera pozerala, pretože som práve dočítala knihu;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ako som prechádzala tým listom tak som si uvedomila, že som dosť veľa tých filmov videla, ale bolo v období keď som mala možno 14 rokov a vtedy na mňa asi vplývali inak ako by tomu bolo teraz :D Ale, 500 days of summer je jeden z mojich all-time favoritov, napriek tomu že hopeless romantic velice nie som :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ha, videla som len prvý a piaty a boli super, takže vďaka za tipny na ďalšie :) romantické komédie pozerám, keď potrebujem úplne vypnúť a len oddychovať :D
    ľúbezná

    OdpovedaťOdstrániť
  5. 500 days of summer som videla ale mňa osobne ten film veľmi nezaujal. Potom som videla One Day, strašne som bola smutná pri tom konci, ako občas aj také filmy treba vidieť, ale ja mám radšej hepjendy :D, aj keď sa chystám si prečítať aj knihu no, už viem čo ma čaká aspoň. BEastly sa mi dosť páčil. O tom filme flipped som nepočula, idem si to zapísať do zoznamu :D aj never let me go si idem zapisať do zoznamu a film about time mám už v zozname :D A aj Ruby Sparks si idem napísať do zoznamu (super, vôbec nemám v zozname 20 filmov, kdeže! :D).
    Moje obľúbené romantické filmy? :D okej začnem: Think like a man, Long Way Down (to nie je romantika ale je to super film, stojí za to vidieť :D), Hes just not that into you, If I Stay, Just Wright, PS.Milujem ťa, Somenthing Borrowed, What If a ešte Stuck In Love :D .. dajme tomu že to su obľubene romanticke filmy :D.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Omg milujem (500) days of summer! Pôvodne som ho pozerala len pre herca, ktorý je strašne awe, ale film som si hneď obľúbila. Videla som aj Beastly - zase kvôli hercovi, ale omg Petty McPettyfer je taký hottie, že sa to oplatilo. Aj keď veľmi nemusím Vanessu. A Neils Patric Harris ma najviac potešil v tom filme :D Videla som aj Ruby Sparks som videla a straaaaašne ho mám rada :D inak som filmy vôbec nevidela a cítim sa trápne. Ja to dobehnem.
    Ale videla som trailer na About Time a hrá tam Bill Weasley omg! :D
    Čo sa týka doporučení, well... ja si vždy pozriem film a potom meno zabudnem a pamätám si len nejaký plot čiastočne. Ale Stuck in love mám rada, ale to si istože videla. A rada mám aj Niekto to rád horúce, ale to je viac komédia - aj keď je tam love. A je to pretty old, ale stále super. A mama mi kričí, že aj West side story má rada, akurát to totižto niekto v telke spomenul :D A Ducha mám rada (I mean toho so Swayzem). A Dying young, pri tom sme plakali, keď sme to cez anglinu v škole pozerali :D a keď už spomíname moju mamu, tak tá by bola schopná stále pozerať Madisonské mosty, keď to ide v telke tak sa k nej ani priblížiť nie je bezpečné :D a tak :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja mám veľmi rada romantické komédie. Tiež, keď si chcem pozrieť nejaký film, tak vždy nájdem nejaké takéto. A vždy ich pozerám s priateľom. :D

    500 days of summer je super film. Ked som ho videla prvý raz, dosť mi pripomínal moju situáciu s jedným chalanom.

    A walk to remember, pri tom som plakala. :D

    One day som tiež videla, ale už celkom dávno tak si ani poriadne nespomínam o čom bol. A myslím, že aj keď som ho vtedy pozerala, tak sa poriadne naň nesústredila, asi by som si ho mala zas pozrieť. :D

    Beastly sa mi tiež velmi páčil. Pekný film. :)

    Ostatné som asi nevidela, alebo si na ne nepamätám, ale určite super článok. Aspoň viem, čo nabudúce sťahovať, keď sa budem nudiť. :)

    www.diamond-damian.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...